Millî Eğitim Bakanlığı Başöğretmen Salonu'nda düzenlenen törene Bakan Yardımcıları Celile Eren Ökten, Kemal Şamlıoğlu ve Nazif Yılmaz ile yarışma jürisi, derece alan öğrenciler, veliler ve diğer davetliler katıldı.
2024 yılı ocak ayında duyurusu yapılan insan ve tabiat temalı "Zamanı Durduranlar" fotoğraf yarışmasıyla öğrencilerin dünyasını dolduran, ufuklarını açan, kültür seviyelerini yükselten ve insani değerleri özümsemelerini sağlayan millî ahlak görüşü inşa ederken, insan ile tabiatın kökenleri ve doğası üzerine derinlemesine düşünmelerini sağlayarak tabiatla insan arasındaki ilişki üzerine bir farkındalık oluşturulması hedefleniyor.
Yarışmada, değerlendirme komisyonları tarafından seçilen 47 il birincisi eser, akademisyenler ve alanında uzman öğretmenler tarafından değerlendirildi.
Değerlendirme neticesinde İstanbul Sancaktepe Şehit Yüzbaşı Yusuf Kenan Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi Sena Nur Kural, birinci; Konya Seydişehir Saliha - Mehmet Ulaşan MTAL öğrencisi Onur Alp Kırkaş, ikinci; Bursa Mustafakemalpaşa Nilüfer Hatun MTAL'den Ela Nur Teker ise üçüncülük ödülüne layık görüldü. Adapazarı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi İnas Ather de mansiyon ödülü aldı.
Törende konuşan Bakan Yardımcısı Kemal Şamlıoğlu, yarışmanın öğrencilerin insanlık ve tabiat arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamakla birlikte fotoğraf sanatının evrensel diliyle eserler sunulduğunun altını çizdi.
Mesleki eğitimin, hayatın her alanında var olduğunu vurgulayan Şamlıoğlu, "Mesleki eğitim, gençlerimize sadece meslek edinme fırsatı sunmakla kalmayıp aynı zamanda onları sorunlara çözüm üreten, yenilikçi ve donanımlı bireyler olarak yetiştirir. Sektörel iş birlikleri ise bu donanımlı gençlerin, sektörle entegrasyonunu sağlayarak ekonomik kalkınma ve istihdamın artmasına katkı sağlar. Meslekî eğitim ve sektörel iş birlikleri, toplumumuzun ve ekonomimizin temel taşlarındandır. 'Herkesin bir mesleği olmalı!' ve 'Eğitimde üretim, üretimde eğitim!' anlayışından hareketle Türkiye Yüzyılı'na yaraşır şekilde çocuklarımızın geleceklerine nitelikli, donanımlı hazırlanmaları için elimizden geleni yapıyoruz. Sektör içi ve sektöre entegre okul modellerimizle de işletmeler içinde okul açarak hem işgücüne katkı hem de nitelikli istihdamı desteklemeyi hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.
Fırsat eşitliğine dayanarak sektörel yoğunluğun bulunduğu yerlerdeki işletmelerde mesleki eğitime katılımların sağlanmasıyla mesleki yeterliliklerin artırılması için ise bölge okulları modelini uygulamayı planladıklarını aktaran Şamlıoğlu, "Yapay zekâ ve uzay teknolojileri başta olmak üzere birçok stratejik alanda ehil işgücü yetiştirmeye yönelik kamu-üniversite-özel sektörle birlikte etkin çalışmaları yürütmeye devam ediyoruz." dedi.
"Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin özgün çalışmalarını ürüne dönüştürerek katma değer sağlamalarını destekliyoruz"
Mesleki ve teknik eğitim alanında AR-GE ve inovasyon çalışmalarına büyük önem verildiğini dile getiren Şamlıoğlu, "Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin özgün çalışmalarını ürüne dönüştürerek katma değer sağlamalarını destekliyoruz. Uluslararası öğrenci hareketliliğini artırmak, işgücü taleplerini karşılamak ve kültürel alışverişi teşvik etmek için uluslararası iş birlikleri geliştiriyoruz." İfadelerini kullandı.
Şamlıoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Bahsettiğimiz hususların içinde yer alan öğrencilerimizin sadece öğrendikleri meslekler ile değerlendirilmeyip aynı zamanda onların sanat ve estetik yönünün ne kadar gelişmiş olduğunu bu yarışma bizlere göstermektedir. Aynı zamanda öğrencileriminiz sanatsal yönlerini ön plana çıkarmalarını sağlayan kısa film yarışmasından sıfır atıkla sanat yarışmasına, söyleşi programlarından tiyatrolara, fotoğraf sergilerinden gastronomi festivallerine kadar daha birçok alanda etkinliğimiz bulunmaktadır. Bu etkinlikler ile öğrencilerimizin sanatsal yönlerinin öne çıkması hedeflenirken aynı zamanda toplumsal farkındalık artırılarak tanıtım ve yönlendirme çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Burada gördüğümüz fotoğraflar, insanlığın doğa ile olan derin ilişkisini ve mesleki eğitimin bu ilişkiyi resmetme potansiyelini yansıtıyor. Her bir karede, insanın doğayla olan ilişkisi yer alıyor ve öğrencilerimizin, sanat ve estetik kavramlarını içselleştirmesi yoluyla kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlanıyor. Geleceğimizi şekillendirecek olan gençlerimizin bu değerleri içselleştirmesi ve mesleki becerilerle donanması, sadece bireysel başarıları değil, toplumsal ve ekonomik kalkınmayı da sağlayacaktır."
İnsan ve Tabiat Temalı "Zamanı Durduranlar" Fotoğraf Yarışması gibi etkinliklerin, gençlerin gelişimine katkı sağlayan önemli adımlar olduğunu vurgulayan Şamlıoğlu, eser sahibi öğrencileri tebrik etti.
"Mesleki eğitim, toplumun temelini oluşturan güçlü sosyal bağların vazgeçilmez bir parçasıdır"
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz de meslekî eğitimin, toplumun temelini oluşturan güçlü sosyal bağların vazgeçilmez bir parçası olduğunu belirterek "İnsanların hem teknik becerilerini ve estetik algılarını geliştirmesi hem de etik değerler ile donanması, istikrarlı ve sağlam toplumun kilit noktalarındandır." dedi.
Karagöz, sözlerine şöyle devam etti: Ahilik anlayışını temel kabul eden, toplumsal değerlerle bütünleşmiş, mesleki ve teknik becerileri yüksek, etik perspektif ile birlikte aynı zamanda sanat ve estetik anlayışı gelişmiş toplum fertlerini mesleki eğitim yoluyla yetiştirebilir. Bugün meslek lisesi öğrencileri; adaletten bilişime, denizcilikten el sanatlarına, gıda teknolojilerinden gazeteciliğe, endüstriyel otomasyon teknolojilerinden moda tasarım teknolojilerine, raylı sistem teknolojilerinden sağlık hizmetlerine, havacılık ve uzay teknolojilerinden uçak bakımı olmak üzere mesleki ve teknik Anadolu liselerinde 53 ve mesleki eğitim merkezlerinde 39 ayrı alanda eğitim alan, toplumun her yerinde "Ben Varım!" anlayışıyla varlık gösteren, nitelikli ve toplumsal gelişmişliğe katkıda bulunacak becerilerle donanmış gençler olarak yetişmektedir.
Karagöz, mesleki eğitime olan duyarlılığı ve insanlık değerlerini koruma kararlılıklarını sürdüreceklerini kaydetti.
Konuşmaların ardından yarışmada dereceye giren öğrencilere ödülleri verildi.